2018. november 20., kedd - Jolán
Keresés a tartalomban
ItthonA BKV is a Malév sorsára jut?

A BKV is a Malév sorsára jut?


A parlament és a főváros gazdasági bizottságának fideszes elnöke szerint idén a BKV esetében is felmerülhet a tiltott állami támogatás problémája, csakúgy, mint a közelmúltban a Malév esetében.

BKV01


Rogán Antal hétfőn a TV2 Mokka című műsorában azt mondta: májusig rendezni kell a BKV helyzetét. A kormány hajlandó odaadni azokat a támogatásokat, amelyek normatív alapon vagy éppen fogyasztói árkiegészítés címén járnak a közlekedési társaságnak, de az kevés, ha a főváros "a nullától egy-két milliárdig terjedő kategóriában szán csak pénzt a saját cégének működtetésére, miközben ez a legfontosabb közszolgálati feladata - fejtette ki, hozzátéve: egyetért abban Tarlós István főpolgármesterrel, hogy Budapest mozgástere korlátozott, de "azért ennek a korlátozott mozgástérnek a végéig el kellene jutni, és szerintem lehet még mit spórolni".


A BKV-nak adott rendkívüli állami támogatásokat ugyanúgy nem fogják szeretni Brüsszelben, és "valószínűleg ugyanúgy egy eljárás elébe nézünk, hogy ha ezt a gyakorlatot folytatjuk", mint a Malév esetében - hívta fel a figyelmet a politikus, utalva arra, hogy január elején az Európai Bizottság felszólította Magyarországot a Malévnak 2007 és 2010 között nyújtott, az EU-s szabályokkal "összeegyeztethetetlen" - 70-100 milliárd forint közötti - állami támogatás visszafizettetésére.


Arra a kérdésre, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megszüntetésével egyetértene-e, azt válaszolta: "a megszüntetésével talán nem", de azzal igen, hogy a BKK kiadásait is érdemes lenne újragondolni. A budapesti útdíjat firtató felvetésre megerősítette: ezzel a kifejezéssel ugyanakkor találkozott, mint a főpolgármester, "ugyanabban a dokumentumban leírva, amelyet a főváros valamelyik szerve készített elő". Először a fővárosnak önmagán és cégein kell spórolnia, adóemelésben pedig csak ezután lehet gondolkodni, ha egyáltalán szükség van rá - ismételte meg álláspontját.


A Malév működésének beszüntetéséről szólva Rogán Antal azt mondta: azok a Malév-vezetők, akik "minden érték kiprivatizálásáért felelősek" a cégből 2002 és 2006 között, mára már versenytársak vezetőiként "Brüsszelben gyakorlatilag ők jelentették fel a Malévet a tiltott állami támogatásért". Nemzeti légitársaságra szükség van, "de nem állítom azt, hogy ma van olyan kész terv, amit most így előrángatunk a fiókból, és két hónapon belül itt légitársaság lesz" - közölte, megjegyezve, hogy ehhez legalább fél vagy egy év kell, ám a verseny addigra sok utast elvisz. Az interjúban szóba került a bérkompenzáció is, amelyről a fideszes gazdaságpolitikus azt mondta: aki nem kapta meg februárban a kompenzációt, forduljon a munkáltatójához és az illetékes kormányzati szervekhez.

 

Forrás: MTI/HÍR PORT24

 

 

2012-02-06

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite