2018. szeptember 22., szombat - Móric
Keresés a tartalomban
ItthonA NOB kirúgja Schmitt Pált? Kifilézi az elnököt a nemzetközi sajtó

A NOB kirúgja Schmitt Pált? Kifilézi az elnököt a nemzetközi sajtó


Gyenge, hiú és csaló elnökként írnak Schmitt Pálról külföldi lapok miután kiderült, hogy az elnök nem mond le posztjáról. A Chicago Tribune szerint a Nemzetközi Olimpiai Bizottság vizsgálja Schmitt ügyét. A szervezetnek Schmitt 1983 óta a tagja, és azóta volt is rá példa, hogy valakinek azért kellett mennie, mert kiderült róla, hogy csalt.

Schmitt Pál aláírja az új alkotmányt

"Ki fog rúgni a NOB egy tudományos csalót? - címmel jelent meg Schmitt Pállal foglalkozó publicisztika a Chicago Tribune című amerikai lapban pénteken. A szerző szerint majdhogynem tíz év telt el egy olyan eset óta, amelynek során a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) egy tagjának, Sandra Baldwinnak le kellett mondania a pozíciójáról, miután kiderült róla, hogy hamis adatok szerepeltek az önéletrajzában.

A szerző szerint most egy másik személyre gyakorolnak nyomást azért, hogy mondjon le egy Baldwinénál sokkal fontosabb posztról (Schmitt a NOB Sport és Környezetvédelem Bizottságának elnöke), azért mert főbenjáró bűnt követett el: plagizált. "Schmitt Pálról van szó, Magyarország elnökéről, aki 1983 óta a NOB tagja" - írja a szerző és hozzáteszi, érdekes lesz látni, hogy a NOB mit fog kezdeni Schmitt esetével.

"A NOB el fogja kérni az ügyhöz kapcsolódó jelentéseket, tanulmányozni fogja őket, és utána megfontolja, hogy szükséges-e intézkednie" - válaszolta a cikk szerzőjének kérdésére Mark Adams, a NOB szóvivője. A szerző ez után összehasonlítja egymással a NOB tagságáról lemondott Baldwin és Schmitt ügyét.

Baldwin önéletrajzában szerepelt egy egyetemi diploma és egy doktori fokozat. Később azonban beismerte, hogy nem az adott egyetemen diplomázott, a doktori disszertációját pedig soha nem fejezte be. "De a tudományos területen valószínűleg mindenki azt mondaná, hogy egy doktori tézis plagizálása sokkal rosszabb" - írja a szerző.

"Sandra Baldwin helyesen tette, hogy lemondott, mielőtt kirúgták volna" - írja. Felemleget egy korábbi esetet is, amelynek során egy Robert Helmick nevű NOB-tag lemondott, azért mert az olimpiai kapcsolatait az üzleti életben is hasznosította. "Schmitt Pálnak ugyanígy kéne tennie" - teszi hozzá.

Hiú, vonalhű és gyenge

Három konzervatív napilap, a német Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), az osztrák Die Presse és a cseh Lidové Noviny is foglalkozott szombaton Schmitt Pál államfő kisdoktorijának visszavonásával. Georg Paul Hefty, a FAZ Magyarországgal rendszeresen foglalkozó rovatvezetője Hiúság című kommentárjában azt írta, Schmitt Pál köztársasági elnök "számos körülmény áldozata", köztük a saját hiúságáé. Ha Schmitt államfővé választása előtt, "időben" lemondott volna doktori címéről, akkor "hiúsága csupán egy apró karcolást" szenvedett volna, amely már rég begyógyult volna - vélekedett a szerző.

A Die Presse jegyzete szerint Orbán Viktor Schmitt Pállal "az ízlése szerint való elnököt keresett magának: Fidesz-párttag, vonalhű, lojális és gyenge". Erősen ironikus, hogy Orbán számára éppen ez a politikai könnyűsúlyúság vált kolonccá - vélekedett a szerző, Jutta Sommerbauer, aki szerint a plagizálásban nem a másolás a legrosszabb, hanem az, hogy olyan értékek elleni vétségről van szó, mint a tisztesség és a másik tisztelete. "Marad a kérdés, hogy Orbán Viktor a megfelelő tanulságot vonja-e le az ügyből, vagyis azt, hogy egy gerinctelen államfő nem az ideális választás" - vélekedett a Die Presse.

"Címét elvesztette, funkciójához ragaszkodik" cím alatt egész oldalas összeállításban ismerteti a Schmitt Pál kisdoktori címével összefüggő történéseket a cseh Lidové Noviny. "Schmitt lemondása rossz hír lenne Orbán Viktor számára. Ugyanis éppen ő volt az, aki 2010 júniusában a kormányzó Fidesz államfőjelöltjévé választotta Schmittet" - írta a lap. Az újság szerint "Schmitt előzékenysége hiányozhatna Orbánnak, aki megszokta a kormány összes törvényjavaslatának sima jóváhagyását, mert a parlamentben kényelmes többsége van".


Forrás: MTI/Origo/HÍR PORT24

 

 

2012-04-01

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite