2018. november 18., - Jenő
Keresés a tartalomban
Nógrád MegyeSalgótarján - Elektronikus ügyintézés bevezetése az önkormányzati adóhatóságnál

Elektronikus ügyintézés bevezetése az önkormányzati adóhatóságnál

Az elmúlt évben számos technikai újdonságot vezettünk be az önkormányzati adóhatóság munkájában. Lehetővé tettük az adó csoportos beszedési megbízással történő befizetését, a hivatali helyiségekben POS terminált helyeztünk el, az önkormányzat weboldalán virtuális on-line bankkártya elfogadó felületet működtetünk, a QR kóddal ellátott csekkek befizetése okostelefonról mobilfizetési alkalmazással is történhet.

elektronikusado

képünk illusztráció

Eddigi fejlesztéseink elsősorban a befizetések technikai egyszerűsítésére irányultak, de további adminisztrációt és ügyintézést segítő intézkedésként, folytatni kívánjuk a modernizálást és 2016. március 1-jétől valamennyi ügyfélkapuval rendelkező ügyfelünk számára elektronikus ügyintézési lehetőséget is biztosítunk. Célunk, hogy az adókötelezettségek teljesítéséhez egy könnyen elérhető, áttekinthető, felhasználó barát felületet biztosítsunk.

A most megvalósuló fejlesztéssel a két legfontosabb adónemmel, az építményadóval és a helyi iparűzési adóval kapcsolatos bejelentési, bevallási kötelezettség elektronikus úton történő teljesítését tesszük lehetővé.

A bevezetés évében mind papír alapon, mind elektronikus úton lehetőség lesz a fenti kötelezettségek teljesítésére, azonban 2017. január 1-től, vállalkozó adóalanyaink számára már csak az elektronikus út lesz elérhető.

Az ügyintézés ügyfélkapun keresztül történik, amelynek létrehozása egyszeri regisztrációval lehetséges. A regisztráció nem okoz jelentős adminisztrációs többletet, hiszen ügyfeleink nagyobb hányada már rendelkezik ügyfélkapuval, ismeri az elektronikus utat, mivel az állami adóhatóság felé is ily módon történik az adókötelezettségek teljesítése.

A rendszer alkalmazásához szükség van arra, hogy aki saját nevében (adózó magánszemély/egyéni vállalkozó) jár el, elektronikus meghatalmazás készüljön a nevére, azonban azt, papír alapon nem kell benyújtania az Adóhatósági Irodára.

A rendszer lehetőséget nyújt arra is, hogy meghatalmazott képviselő teljesítsen elektronikusan bejelentési, bevallási kötelezettséget, azonban képviseleti jogosultságát ez esetben is igazolnia kell.

Itt hívom fel a figyelmet, hogy a meghatalmazás csak abban az esetben érvényes, ha azt papír alapon benyújtják az Adóhatósági Irodára.

Bejelentkezés nélkül is elérhető a pótlékszámítási kalkulátor, az adózási naptár, a számlaszámok illetve az elektronikusan kitölthető adóbevallások.

Az elektronikus ügyintézés természetesen 2017. január 1-től sem válik kötelezővé a nem vállalkozó ügyfeleink számára, részükre továbbra is biztosítjuk a nyomtatványok letöltését, a salgotarjan.eado.hu internetes címről. Ők a kitöltött és aláírással ellátott iratok papíralapon történő benyújtásával is teljesíthetik adókötelezettségüket.

Ügyfeleink hatékonyabb kiszolgálása érdekében, az elektronikus ügyintézés bevezetésével egyidejűleg, lehetőséget biztosítunk arra is, hogy adózóink, illetve meghatalmazott képviselőik elektronikus lekérdezési rendszeren keresztül, a nap bármely időpontjában megtekinthessék folyószámláik egyenlegét.


A korszerűsítések célja, hogy időt és költséget takarítsunk meg ügyfeleink számára és reményeink szerint az elektronikus ügyintézés lehetővé tételével hatékony segítséget tudunk nyújtani az adókötelezettségek jövőbeni pontosabb, határidőben történő teljesítéséhez.

Forrás: Salgotarjan.hu/NOGRAD24



2016-02-05

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite