2018. szeptember 19., szerda - Vilhelmina
Keresés a tartalomban
ItthonÉletveszélyes a 3-as metró vonala?

Életveszélyes a 3-as metró vonala?


A hármas metró teljes pályaszakaszának felülvizsgálatát rendelte el Tarlós István főpolgármester - tájékoztatta Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója szombaton az MTI-t. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV közös közleményben hangsúlyozta: a vonal nem életveszélyes, az üzemeltetés biztonságos.

metro


A közlemény szerint a vonalon közlekedő szerelvények felújításáról a főpolgármester már 2011-ben rendelkezett, és az jórészt meg is történt. A városvezető a pályaszakasz felülvizsgálata mellett elrendelte a felelősség kérdésének vizsgálatát is a hármas metró "évtizedes általános elhanyagolt állapotáért". A hivatal azt is leszögezte: az alagutakban csak műszakilag engedélyezett szerelvények közlekedhetnek.


A BKK és a BKV arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a hármas metróvonal biztonságos működtetéséért felelős BKV műszaki vezetése "üzemeltetői felelőssége teljes tudatában kijelenti, hogy a vonal nem életveszélyes, az üzemeltetés biztonságos". Megjegyezték ugyanakkor, hogy felújítás időszerűsége és szükségessége kétségtelen tény, annak további késedelme pedig hordozhat magában növekvő kockázatokat.


A felülvizsgálat előzménye egy nyílt levél, amit a 3-as metró egyik karbantartója írt a Budapesti Metróért Egyesületnek. Az Indexen megjelent levél szerint a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40km/órás sebességkorlátozás sem segítene, sok helyen az oldalfalakon található márványlapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat.


Az észak-déli vonal népligeti állomásánál múlt szombaton két darab, egyenként két négyzetméteres rész szakadt le a díszmennyezetből. Kedden ideiglenesen óránkénti 20 kilométeres sebességre kellett korlátozni a metrók sebességét a hármas vonalon, mivel a Nagyvárad tér és a Népliget között, a belvárosba vezető pálya egyik kitérőjében úgynevezett sínfejkitörést találtak. Pénteken az egyik szerelvény vezetőfülkéjében izzottak elektromos kábelek, tűz nem keletkezett, ugyanakkor a műszaki hiba miatt egy ideig pótlóbuszok szállították az utasokat a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között.

 

Forrás: MTI/HÍR PORT24

 

2012-05-13

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite