2018. szeptember 25., kedd - Eufrozina
Keresés a tartalomban
NagyvilágFejek hullottak korrupció miatt a központi televíziónál

Fejek hullottak korrupció miatt a kínai központi televíziónál


Eljárást indítottak korrupciós, vesztegetési ügyekben a kínai központi televízió (CCTV) pénzügyi-gazdasági főigazgatója, és a CCTV-2 pénzügyi csatorna producere ellen, s mindkettőjüket elmozdították az állásból - jelentette a legfőbb ügyészség tájékoztatására hivatkozva a kínai állami média hétfőn.

TV stúdió

Képünk illusztráció

A kulcspozícióban lévő pénzügyi vezető, a 49 éves Kuo Csen-hszi egyben a pénzügyi csatorna, a CCTV-2 igazgatója is volt, s míg előbbi funkciójából hatalmas összegek felett rendelkezett, utóbbi révén különösen nagy befolyásra is szert tett.

A CCTV-2-n - producere az elbocsátott Tian Li-vu - két, szakmai körökben igen nézett műsor is fut. Az egyik a kínai vállalkozókat, vezető üzletembereket bemutató, rangot adó sorozat, a másik a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos műsor, amely az utóbbi években több leleplező riporttal hívta fel magára a figyelmet.

A Cajhszin című pénzügyi-gazdasági magazin Kuo őrizetbe vételét összefüggésbe hozta Li Tung-sengnek, a közbiztonsági tárca volt helyettes vezetőjének az ügyével, akivel kölcsönösen jó kapcsolatot ápoltak. Úgy tudni, Kuót bevonták a Li ellen már korábban megkezdett nyomozásba.

Kuo 1992-ben lépett be a CCTV-hez pénzügyi témájú műsorok riportereként, és hat évvel később már a reklámterületet felügyelte a csatornánál. 2009-ig négy éven keresztül a CCTV-2-t is vezette.

Kína elsőszámú közmédiája, amely csaknem húsz belföldi csatornával rendelkezik, közismerten óriási reklámbevételt könyvel el. A China Daily című angol nyelvű napilap szerint 2013-ban a köztelevízió árverésen értékesített reklámidejének értéke megközelítette a 16 milliárd jüant (570 milliárd forint).

A hongkongi South China Morning Post című lap kommentátorai szerint egy olyan befolyásos és monopolhelyzetben lévő cégnél, mint a CCTV, rendkívüli hatalom összpontosult egy személy kezében, amikor a szóban forgó két pozíciót egyszerre látta el. Így értékelte a helyzetet a Study Times nevű pártlap volt főszerkesztő-helyettese és a Szun Jat-szen Egyetem újságíró karának professzora is.

Forrás: MTI/ Nógrád24

 

 

2014-06-02

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite