2018. szeptember 24., hétfő - Gellért
Keresés a tartalomban
Nógrád MegyeInformatikai fejlesztések a Nógrád megyei járási hivatalokban

Informatikai fejlesztések a Nógrád megyei járási hivatalokban

 

Ez év végéig mintegy 250 helyszínen fog működni kormányablak: járásszékhelyeken, kerületekben, megyei jogú városokban, jelentősebb településeken, egyes vasútállomásokon és bevásárlóközpontokban. Nógrád megyében Bátonyterenyén, Salgótarjánban és Szécsényben már működik a járási kormányablak, s napokon belül megkezdi működését a Balassagyarmati Járási Kormányablak is - mondta el a kormánymegbízott. Jelenleg ezeken az integrált ügyfélszolgálatokon 423 ügytípus intézhető, ez a szám folyamatosan bővül, számuk 1000 fölé emelkedhet.

ekop_saj

Magyarország Kormánya elindította „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe" (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése" (EKOP-1.2.26) című, európai uniós forrásból finanszírozott, kiemelt projekteket, hogy a jogi és szervezeti háttér átalakításával együtt a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése is megvalósuljon. A projektek részeként hatékony, gyors és egyszerű ügyintézést kíván biztosítani minden polgár számára a lakóhelyéhez közel: a járási hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken települési ügysegédek útján. Ennek egyik legfontosabb eleme a kormányablak-hálózat kiépítése, és a szolgáltatások bővítése. Minderről dr. Szabó Sándor kormánymegbízott tartott tájékoztatót a sajtó munkatársai részére a közelmúltban.

2013 januárjában, a járások kialakításakor Nógrád megyében a mentén az elv mentén haladtunk, hogy az önkormányzatoktól átvett közigazgatási feladatokat az önkormányzatok által átadott informatikai struktúrán kezeljük. Már az első lépéseknél láthatóvá vált, hogy az elv nem tartható, mert a kormányhivatali működés magasabb technikai színvonalat követel, mint amit az önkormányzatok biztosítani tudtak. Ekkor a minimális működési környezetet kénytelenek voltunk saját, megyei erőből megvalósítani.

Az ügyintézési feladatok megfelelő színvonalon történő ellátása érdekében szükség volt a járási eszközállomány egy jelentős részének cseréjére. Ennek keretében országosan 16 ezer (Nógrád megyében 618) munkaállomás kialakítása, háromezer (Nógrádban: 131) táblaszámítógép és 6500 (Nógrádban: 318) nyomtató, illetve az ezekhez szükséges szoftverek üzembeállítása történt meg, a párhuzamos ügyfélszolgálatok fokozatos leépítésével - jelentette ki dr. Szabó Sádor.

A beszerzett eszközök megfelelő működtetéséhez, valamint az országos hálózat optimális terheléselosztása érdekében elengedhetetlen az ezeket kiszolgáló szerverek üzembeállítása. A projekt során elértük azt, hogy minden kormányhivatal saját szerverekkel (Nógrád megyében tíz ilyet állítottunk munkába) megerősítve támogatja a járási hivatali dolgozók informatikai munkáját.

Az ügyfélhívó rendszer kialakítása során a projekt biztosítja, hogy mindegyik kormányablakban egységes, központilag is egyszerűen vezérelhető ügyfélhívó (sorszámosztó) berendezés szolgálja az ügyfelek kényelmét. Az eszközök telepítésével egyidejűleg egy központi időpontfoglaló alkalmazás is bevezetésre kerül, amelynek segítségével az előzetes időpontfoglalás lehetőségével élő állampolgároknak is biztosítjuk a kényelmes ügyintézés lehetőségét - mondta el a Nógrád Megyei Kormányhivatal vezetője.

Már jóval korábban felmerült az állampolgárok részéről annak igénye, hogy az ügyeik intézése vagy tájékoztatás céljából ne kelljen minden esetben fizikailag is felkeresniük a Kormányablakokat. A projektben kifejlesztésre került az a rendszer, amely videokapcsolatot biztosít az állampolgár és az ügyintéző között oly módon, hogy mindeközben lehetővé teszi azt, hogy az ügyintéző az állampolgárral közösen, együtt töltse ki pl. az ügyindításhoz szükséges űrlapokat - mindezt Hűvös Katalin, a megyei kormányhivatal informatikusa fejtette ki.

A fentiekben bemutatott eszközök és alkalmazások használatára a projekt során több, mint 5000 kormányhivatali és kormányablak ügyintéző került kiképzésre jelenléti képzés, valamint korszerű távoktatásos módszer alkalmazásával.

A két járási projekt megvalósítása során keletkezett látványos eredmények nem a területi közigazgatás modernizálásához szükséges fejlesztések sorozatának végét, hanem bizonyos értelemben az elejét jelentik. Létrejött egy stabil alap, amelyre építve tovább folytatható a szakrendszerek integrációjához, a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgáláshoz szükséges fejlesztések sora.

A kormány 2015-ben elindította az Államreform 2 programot, amely további bürokráciacsökkentést céloz meg. A bürokráciacsökkentés javítja az ország versenyképességét többek között az ügyintézési határidők rövidülésével, díjcsökkentéssel, az elektronikus ügyintézés kibővítésével.

Ez év június 5. és augusztus 6. között az állami rezsicsökkentés keretében konzultáció zajlott, amelynek keretében 390 ezren tettek javaslatot. 2016 januártól ingyenes lehet többek között az igazolvány csere, az erkölcsi bizonyítvány, az adóhatósági igazolás. Újságírói kérdésre dr. Szabó Sándor elmondta: október 22-én nyílik a Balassagyarmati Járási Kormányablak a városháza épületében, s várhatóan ez év végén, vagy 2016. első negyedévében a Nógrád megyébe tervezett két további járási kormányablakot, a pásztóit és a rétságit is megnyitják az állampolgárok számára.

 

Forrás: NÓGRÁD24

 

2015-10-19

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite