2018. szeptember 23., - Tekla
Keresés a tartalomban
ItthonKülföldről is bírálják az Origo főszerkesztőjének leváltását és a reklámadót

Külföldről is bírálják az Origo főszerkesztőjének leváltását és a reklámadót


A Riporterek Határok Nélkül (RSF) nevű nemzetközi újságíró szervezet bírálja az Origo hírportál főszerkesztőjének leváltását. Az RSF a tervezett reklámadót is bírálta. A szervezet szerint a kormány a tervezett adóval nyomás alá akarja helyezni a kritikus médiumokat.

Sáling Gergő

Sáling Gergő az Origo leváltott főszerkesztője


Az RSF elnökségének szóvivője szerdán Berlinben kiadott közleményében kiemelte, hogy Sáling Gergő eltávolítása "súlyos csapás a magyarországi független újságírásnak, és nem jó jel az ország további fejlődését illetően". Astrid Frohloff szerint a magyar kormány a legutóbbi választási győzelme után "nyilvánvalóan újabb kritikus hangokat akar elnémítani, és a civil társadalmat is korlátozni akarja".


Az RSF állásfoglalást kért az Origo tulajdonosa, a Magyar Telekom Nyrt. német anyavállalatától, a Deutsche Telekom AG-től, amely közölte, hogy a személyi változás egy belső szerkezeti átalakítás eredménye, és erre a folyamatra a német társaság "nem gyakorolt befolyást". Az RSF a tervezett reklámadót is bírálta. A szervezet szerint a kormány a tervezett adóval nyomás alá akarja helyezni a kritikus médiumokat.

 

Forrás: MTI/NÓGRÁD24

 

2014-06-04

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite