2018. szeptember 18., kedd - Diána
Keresés a tartalomban
NagyvilágLeváltotta a köztelevízió elnökét a parlament

Leváltotta a köztelevízió elnökét a parlament


Leváltotta a román parlament kedden a közszolgálati televízió vezetőségét, miután a törvényhozói testület elutasította az intézmény elmúlt három évéről szóló jelentést.

bukarest

A bukaresti parlament kedden vitatta meg az intézmény tevékenységéről szóló jelentést, amelyet elutasított. Ez azt jelenti, hogy Alexandru Lazescu elnök-vezérigazgatót és az igazgatótanácsot is leváltották.

Lazescu helyére Radu Calin Cristeát javasolta a parlament két házának kulturális szakbizottsága ideiglenes elnök-vezérigazgatónak, ezt a plénum elfogadta.

Az ellenzéki Demokrata Liberális Párt (PDL) honatyái a voksolás halasztását kérték, de miután ezt nem érték el, kivonultak az ülésteremből, nem vettek részt a szavazáson.

ezo_banner

hirdetés

Romániában a közszolgálati televízió mintegy 120 millió euró adósságot halmozott fel az elmúlt években, és ezért az adóhatóság zárolta az intézmény számláit. A mintegy 3 ezer embert foglalkoztató közintézmény körül az elmúlt napokban éles vita alakult ki, miután kiderült, hogy az intézmény gazdaságossági okokra hivatkozva eladta a labdarúgó Európa-bajnokság egyes mérkőzéseinek közvetítési jogát egy korlátozott sugárzási lehetőséggel rendelkező kereskedelmi sportcsatornának, és a londoni olimpiát sem közvetíti a köztelevízió.

Bukaresti elemzők szerint a gazdasági okok mögött politikai indítékok is rejlenek, hiszen a szociáldemokrata Victor Ponta és a liberális Crin Antonescu vezette kormányzó Szociálliberális Szövetség (USL) szemében már régóta vörös posztó a közszolgálati televízió, amelyet a két politikus az elmúlt években - amikor a szociáldemokraták és a liberálisok ellenzékben voltak - többször elfogult tájékoztatással vádolt. Az USL május elején vette át a hatalmat.

Kedden a közszolgálati rádió tevékenységéről szóló jelentésnek is a parlament napirendjére kellett volna kerülnie, de a jelentés megvitatását a kulturális szakbizottság elhalasztotta. A román közszolgálati rádiót jelenleg Demeter András vezeti.


Forrás: MTI/ HÍR PORT24

 

 

2012-06-12

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite