2018. szeptember 23., - Tekla
Keresés a tartalomban
ItthonMagyarázza a Fidesz a 410 vonatjárat törlését

Magyarázza a Fidesz a 410 vonatjárat törlését


A kormány a szocialisták vasútrombolásával ellentétben ésszerűsíti a tömegközlekedést, úgy, hogy felszámolja a párhuzamosságokat - reagált a Fidesz Lukács Zoltánnak, az MSZP frakcióvezető-helyettesének vasárnapi sajtótájékoztatójára, amelyen az ellenzéki politikus az új vasúti menetrend visszavonását és a felelős államtitkár lemondását követelte.

Máv


A kormánypárt sajtóirodájának az MTI-hez eljuttatott közleménye hangsúlyozza: a vasúti szárnyvonalak bezárását ahogy a Gyurcsány-korszakban, úgy most sem támogatja a Fidesz.  Hozzáteszik, hogy ugyanakkor a működő vonalakon közlekedő járatok száma más kérdés. Üresen közlekedő járatok működtetése az emberek adóforintjainak elfogadhatatlan pazarlása; buszokat és vonatokat közlekedtetni ugyanazon az útvonalon, ugyanabban az időben nem ésszerű.


Az MSZP-s Lukács Zoltán sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hogy "az új menetrend a magyar vasúti közlekedés legnagyobb leépítése az újkori demokráciák történetében." A MÁV-Start és a Volán-társaságok menetrendje vasárnap változott. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi tájékoztatása szerint az április 15-ei vasúti és autóbusz menetrendváltozás után a korábbiakhoz képest naponta összesen mintegy 410 vonat és 30 autóbusz nem közlekedik, a párhuzamos közlekedés megszüntetésével a buszokról utasforgalmat generálnak a vonatokra.


Az NFM vasárnap esteközölte: "az utasok számára az igényeikhez igazodó, a munkába és iskolába járáshoz megfelelő kínálatot biztosító vasúti és közúti szolgáltatások állnak rendelkezésre a menetrendi változások bevezetését követően is. A vonatközlekedés minden működő viszonylaton fennmaradt, a párhuzamos buszjáratok leállításával növekszik a fizetőképes kereslet a távolsági és elővárosi vasúti forgalomban".


A 410 járatot érintő ésszerűsítéstől többmilliárd forintos megtakarítást remélnek, azonban nem mindenki ennyire optimista. A terv rendkívül súlyosan érintheti Nógrád megye, azon belül az Ipoly-völgy infrastruktúráját. A Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó, 1896 óta működő nagy múltú vonalon április 15-étől naponta már csak három vonat közlekedhet. Az új menetrendről kérdeztük Balassagyarmat polgármesterét és a vasútállomás dolgozóit.

 

Forrás: MTI/HÍR PORT24

 

2012-04-15

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite