2018. szeptember 19., szerda - Vilhelmina
Keresés a tartalomban
ItthonPolgári védelmi szolgálatra is kötelezhetik a BKV-sofőröket

Polgári védelmi szolgálatra is kötelezhetik a BKV-sofőröket


A BKV megmentése érdekében a kormány - a befagyasztott támogatások folyósítása helyett - a hatályos jogszabályok szerint más utat is választhat. Így államosíthatná a BKV-t, emellett akár polgári védelmi szolgálatra kötelezhetné a buszsofőröket, illetve a járművek karbantartását végző személyeket - ismerteti a keddi Népszabadság.

bkv-busz001


A napilap cikke felidézi, hogy egy tavaly elfogadott alkotmánymódosítás alapján "helyi önkormányzati tulajdonnak az állam vagy helyi önkormányzat részére történő átadásáról törvény rendelkezhet". Ennek alapján államosították a megyei önkormányzatok szinte valamennyi, illetve Esztergom város egyes intézményeit. Semmi nem akadályozhatja meg tehát a kormányt abban, hogy a főváros tulajdonában levő közlekedési céget is egyszerűen állami kézbe vegye. Ezzel persze a BKV üzemeltetésével kapcsolatos összes kockázatot - és a hitelállományt is - a nyakába venné, de a megyék és Esztergom esetében a kabinet ugyanezt vállalta.


A cikk szerint a kormány a BKV esetleges csődje esetén ugyanakkor akár veszélyhelyzetet is hirdethet, hiszen a fővárosi közösségi közlekedés leállása "olyan állapot vagy helyzet, amely emberek életét, egészségét, anyagi értékeiket, a lakosság alapvető ellátását (...) olyan módon vagy mértékben veszélyezteti, károsítja", amely rendkívüli intézkedéseket követelhet meg. Ebben az esetben pedig a katasztrófavédelmi törvény szerint a "gazdálkodó szervezet működése rendeletben (...) a magyar állam felügyelete alá vonható". Vagyis átmenetileg e rendelkezés alapján is államosíthatnák a BKV-t. Emellett polgári védelmi szolgálatra kötelezhetnék a buszsofőröket, illetve a járművek karbantartását végző személyeket, akik így a sztrájkjogukat sem gyakorolhatnák.

A cikk szerint kizárólag a jogalkotó fantáziáján múlik, hogy a BKV csődhelyzete - esetleg a közlekedési dolgozók munkabeszüntetése - esetére milyen szabályozást találnak ki. Jogszabályba lehet foglalni például a tömegközlekedési válsághelyzetet, amikor más busztársaságokat - és járművezetőket - köteleznének a szolgáltatás biztosítására. Vagyis Volán-társaságok vagy kisebb magáncégek kapacitását vehetnék igénybe, esetleg bizonyos átalánydíj kilátásba helyezése mellett - olvasható a Népszabadságban.

 

Forrás: MTI/Népszabadság/HÍR PORT24

 

 

2012-01-17

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite