2018. november 16., péntek - Ödön
Keresés a tartalomban
ItthonSchmitt Pál hivatala megdöbbent a Blikk cikkén

Schmitt Pál hivatala megdöbbent a Blikk cikkén


Cáfolja a Schmitt Pál államfői programjaival kapcsolatos, a Blikk hétfői számában megjelent több állítást a Köztársaság Elnöki Hivatal (KEH).

Schmitt Pál0101


"A KEH sajtóosztálya megdöbbenéssel vette tudomásul, hogy az egyik napilap Schmitt Pál köztársasági elnökről megjelent írásában (Blikk, 2012. február 20.) több olyan állítást közöl, amelyek nem felelnek meg valóságnak" - áll az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményben. "Az állításokkal ellentétben" tájékoztatásul közölték: a KEH honlapján közzétett adatok alapján Schmitt Pál a 2011-es évben több mint háromszáz programon vett részt, valamint, hogy egy operaházi jótékonysági koncerten való részvételét már az előző napon feltüntették a hivatal honlapján.


A KEH szerint az összehasonlító számadatok sem felelnek meg a valóságnak, hiszen a köztársasági elnök 2011. február 18-áig tizenegy, 2012. február 18-áig pedig tíz programon vett részt, szemben az újság által közölt kilenc és kettő alkalommal. A cikkben szereplő - táblás tüntetőket ábrázoló fotó - a lap állításával ellentétben nem Debrecenben, hanem Egerben készült 2012. január 19-én - írták a közleményben. A KEH közölte, a lap főszerkesztőjétől levélben kérik a helyreigazítást.


A Blikk hétfői számában, "Schmitt döntött: visszavonul" címmel közölt írásában az olvasható: az előző évben az államfőnek havonta 5-9 nyilvános programja volt, az elmúlt egy hónapban csak három. Az újság szerint csak utólag került fel a KEH honlapjára, hogy Schmitt Pál részt vett egy gálaesten az Operában. A lapban megjelent táblázat szerint Schmitt Pálnak 2011 februárjában kilenc, míg idén februárban két programja volt.


A Blikk emlékeztetett arra, hogy a hvg.hu január 11-én írta meg, hogy Schmitt Pál 1992-es, 215 oldalas disszertációjának mintegy 180 oldala a bolgár Nikolaj Georgiev francia nyelvű munkájának többnyire szó szerinti fordítása és átvétele. "Az államfő korábban rendszeresen találkozott az emberekkel, a plágiumvád óta azonban látványosan csökkentek programjai" - fogalmaztak a cikkben.

 

Forrás: MTI/HÍR PORT24

 

 

2012-02-20

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite