2018. november 16., péntek - Ödön
Keresés a tartalomban
Női vonalSzépségipar és a nők - szájfény, parfümök, ajakrúzs, arcradír és sminklemosó

Szépségipar és a nők - szájfény, parfümök, ajakrúzs, arcradír és sminklemosó

Gyümölcsillatú szájfény, parfümök, ajakrúzs, arcradír és sminklemosó, de sorolhatnánk napestig a különböző kencéket, amelyek a nőket frissé, üdévé és illatossá varázsolják. Nem is gondolnánk, hogy egy ibolya illatú parfüm története már másfél évszázadra tekint vissza, és hozzájárult ahhoz, hogy a nők anyagilag is függetlenné válhassanak.

smink

Az Avon tanácsadónők munkája érdekes és színes - gondoljunk csak a rúzsok vagy lakkok széles színskálájára -, beszélgetnek, érdeklődnek, ajánlanak, illatmintákat szagoltatnak, de mindeközben bizonyosan szó esik a családról, a munkáról vagy a nyaralásról is. Mikor arról kérdeztem egy budapesti tanácsadónőt, hogy mely termékeket kedveli leginkább a vevőköre, azt válaszolta, hogy nyáron természetesen a naptejek iránt nagy a kereslet, más időszakokban főleg a testápolókat és tusfürdőket veszik.


A megrendelt termék mellé mindig tesz valami kis ajándékot, krém- vagy rúzsmintát, karácsonykor például hűtőmágnest. Időnként egyes kozmetikai szerek megszűnnek: néha csak a csomagoláson változtat a gyártó, máskor a szemhéjfesték vagy egy rúzs bizonyos árnyalatán, amelyeket sokáig keresnek, akik megszokták és megszerették a terméket. Vannak persze újdonságok is, ezért is jó a minták segítségével a különböző krémeket, parfümöket megismertetni az érdeklődőkkel. Az egyik vevője szívesen vásárol napszemüveget a katalógusból, de sok ékszer, nyaklánc és táska is szerepel már a kínálatban.


A tanácsadónői munkát édesanyjával együtt 2002-ben kezdték: a katalógust megmutatták a barátoknak, ismerősöknek, munkatársaknak és osztálytársaknak, de elsősorban saját maguknak akartak rendelni.

Másfél százada kezdődött:

Az Avon története 150 évvel ezelőtt kezdődött, mikor David Hall McConnell utazó könyvügynök önálló vállalkozásba kezdett saját parfümjeivel. Észrevette, hogy a női vásárlókat jobban érdeklik az ajándék parfümminták, mint a könyvek, de azt is megfigyelte, hogy sok nő küzd anyagi gondokkal a hó végére. Az ötletember ezekben a nőkben meglátta a lehetőséget: az Avon első tanácsadónője P.F.E. Albee kétgyermekes, ötvenéves háztartásbeli lett "általános ügynök" megjelöléssel. Az akkor még California Perfume Companyként ismert vállalkozás első terméke a Little Dot parfümcsomag volt liliom, ibolya, napraforgó, fehér rózsa és jácint illatokkal.

Az évek nem múltak el nyomtalanul a cég életében sem: egyebek mellett 1897-ben megépült a cég első laboratóriuma, megjelent az első színes katalógus, bőrápolási termékekkel gazdagodott a kínálat, az eladás pedig 1932-ben, a gazdasági világválság közepette 70 százalékkal megugrott. Megjelent az Avon embléma, amelyet Anne Hathaway - William Shakespeare felesége - házának képével illusztráltak, míg maga a név az író születési helyére utal.
A CPC-t 1939-ben nevezték át Avon Products részvénytársasággá.

David McConnell vállalkozása és ötlete nők ezreinek életét könnyítette meg. Az ipari forradalom Amerikájában ugyanis a nők nem válogathattak a különféle vonzó munkalehetőségek között: végezhettek mezőgazdasági munkát, szolgálhattak mások háztartásában vagy a gyárakban, mindezt a férfiak fizetésének kis hányadáért. Az Avon alapítója azonban lehetőséget biztosított nekik, hogy saját üzleti vállalkozásba kezdjenek a közvetlen értékesítésen keresztül. Nem véletlen, hogy a tanácsadók száma az első 13 év alatt elérte az ötezret, 1957-ben a százezret, 1978-ban a milliót, 2009-ben pedig már a hatmilliomodik képviselő csatlakozott a hálózathoz.

Az Avon-termékek megjelentek a világ minden táján, egyebek mellett Mexikóban, Ausztráliában, Japánban, a Fülöp-szigeteken, Új-Zélandon, Hondurasban, Szaúd-Arábiában, Bulgáriában és Szlovéniában, de nyitott a cég Bolívia, Oroszország, Panama, Ecuador és Egyiptom felé is.

Rózsaszín próbababák

A szépségipari vállalat a nők mellé állt 150 évvel ezelőtt, napjainkban pedig a nőket érintő súlyos problémákra hívja fel a figyelmet.

Az 1955-ben bejegyzett Avon a Nőkért Alapítvány 2010-ig több mint 800 millió dollárral segítette 50 ország különböző, nőket érintő programjait. Az első mellrákellenes gyaloglást 1998-ban rendezték, a családon belüli erőszak elleni programot 2004-ben indították el Mondj Nemet az Erőszakra elnevezéssel. Februárban egymillió dolláros adományalapot hozott létre a cég az erőszak áldozatául esett nők, anyák és gyermekeik számára létesült anyaotthonok megsegítésére, a világszerte 16 városon átívelő Believe (Hinni) világturné pedig a helyi civil szervezetek működését támogatja.

Magyarországon a Nőkért az erőszak ellen kampánysorozat részeként a Művészetekkel a magabiztosságért és önérvényesítésért elnevezésű kezdeményezést, illetve a családon belüli erőszak témájával foglalkozó, fiatalok számára tervezett novellapályázatot támogatja a cég. A mellrák elleni küzdelem Magyarországon 1998-ban indult a rózsaszín szalagot ábrázoló kitűzők árusításával, a program - amelynek munkáját helyi civil szervezetek segítik - oktató kampányokban, diagnosztikai berendezések adományozásában és az évente ismétlődő figyelemfelhívó séták szervezésében is megtestesül.
Legutóbb rózsaszín próbababákkal kampányoltak Budapesten a mellrák ellen, hogy ráirányítsák a figyelmet a megelőzés és a szűrővizsgálatok fontosságára.

Vajon árulnak még 2011-ben is ibolya illatú parfümöt?

 

Forrás : MTI / HÍR PORT 24

 

2011-06-24

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite