2018. november 19., hétfő - Erzsébet
Keresés a tartalomban
Nógrád MegyeTiltakoznak a salgótarjániak a járatritkítások miatt

Tiltakoznak a salgótarjániak a járatritkítások miatt


Február 4.-től Salgótarjánban új helyi járat menetrend lépet életbe, amely miatt sok salgótarjáni lakos felháborodott. Többen azt mondják, hogy a pénzhiányra hivatkozva csökkentették a járatok számát, ezáltal az új menetrend teljesen életidegen és egyben elfogadhatatlan - mondják a felháborodott tarjániak. Egy salgótarjáni édesanya nyílt levélben fordult a Nógrád Volán vezetéséhez valamint Salgótarján jegyzőjéhez a probléma miatt.

st_helyijarat


A mai napon folyamatosan csörögtek szerkesztőségünk telefonjai és számos felháborodott e-mailt kaptunk, amelyek mind-mind a salgótarjáni járat ritkításokkal kapcsolatosak. Olvasónk arról panaszkodnak, hogy a Salgótarjánban a tömegközlekedés nagyon nehézkes lett, a kis városkában 2-3 átszállással lehet eljutni egyik pontról a másikra és azt mondják a felbőszült salgótarjániak, hogy a változtatások nem igazodnak a munkába és iskolába járási időszakokhoz.


Egy édesanya, nyílt levélben fordult a Nógrád Volánhoz valamint Salgótarján Közgyűléséhez a járatritkítások miatt. Íme a nyílt levél:


Tisztelt Nógrád Volán Vezetőség, Tisztelt Képviselő Testület!

A ma 2012. február 4.-én életbe lépett helyi járati menetrenddel kapcsolatban írok Önöknek, amely menetrend minden tekintetben életidegen.

Mivel csak arról tudok érdemben nyilatkozni, amit ismerek, ezért a Fáy András körutat érintő buszjáratokkal kapcsolatban írhatok.
Jelen menetrend alkalmatlan arra, hogy a dolgozó emberek időben eljussanak a munkahelyükre, mert pl. az 5:35-kor induló járattal 6 órára senki nem tud a munkahelyére érkezni. A Déli-centrumból ekkor induló járat leghamarabb 5:50-re érkezik a körútra és a városközpontba ér 6 órára. Ez az a járat, amivel én is járok, igaz nem dolgozni, hanem az autista fiammal Balassagyarmatra kell eljutnom, mert városunkban nincs olyan oktatási intézmény, ahol megfelelő oktatást kapna. Ha nem érjük el a 6 órás B.gyarmati buszt, akkor Balassagyarmaton nem érjük el a 7:35-kor induló nyírjesi buszt. Ha azt akarom, hogy gyermekem továbbra is megfelelő oktatásban részesüljön, akkor vagy az 5 órakor induló járattal kell a városba buszoznunk, vagy gyalogolnunk kell a Rendelő intézetig a hajnali órákban. Mindkét megoldás a lehető legrosszabb. Az első esetben a gyereket legkésőbb 4:30-kor ébresztenem kell - kérdés, hogy önök szívesen megtennék-e ezt gyermekükkel -, vagy a második esetben, hajnalban, hóban, fagyban, szakadó esőben a kutyáktól hemzsegő Móricz Zs. úton kell gyalogolnunk, hogy elérjünk egy Besztercéről 5:30-kor induló járatot.

Visszafelé hasonlóakkal kellett szembesülnöm:
A balassagyarmati busz 14:35 órakor indul, Salgótarjánba ér 15:55 körül, ami persze nem éri el a 15:45-kor induló 7-es járatot. A következő busz, amivel haza tudnánk menni az 16:35-kor indul, ami azt jelenti, hogy a fárasztó nap után még 50 percet kell várakoznunk.
Van persze megoldás, valamelyik - nem sok választást hagytak Önök - járattal elbuszozunk a Rendelőintézetig, onnan pedig ismét gyalogolunk a meredek domboldalon, ahogyan azt megtettük hajnalban is, csak most kicsit nehezítve.

Kérdés, hogy ezt Önök szívesen megtennék-e hetente két alkalommal?
Azért teszek fel ilyen személyes kérdéseket, mert a legfontosabb a döntéshozó közegben a beleérző képesség megléte, a valós élethelyzetek ismerete, a jobbítás szándékának megléte, a tolerancia és az emberség.

Arra kérem Önöket, hogy amikor emberek életét, az élet minőségét befolyásoló döntéseiket meghozzák, először minden esetben gondoljanak arra: Önöket hogyan, miként érintené, ha nem lenne autójuk, és ha mindezen tény mellett még gyermekek lennének, vagy reumás fájdalmakkal küzdő idősek.

Mostani döntésük, hogy a helyi közlekedést ilyetén módon 50%-kal megkurtították, és azt tették úgy, hogy az emberek még munkahelyükre se tudnak eljutni emberséges módon, arról tanúskodik, hogy semmi mást nem tartottak szem előtt csak a saját érdekeiket.

Azt várom el egy szolgáltatótól, hogy szolgáltatásait az emberek igényei szerint alakítsa. Amennyiben ezt képtelen megtenni, úgy véleményem szerint alkalmatlan a szolgáltatás ellátására. Nem érdemli meg, hogy az adott cég-, vagy a város vezetője legyen. Társadalmunkat azért alkottuk meg, hogy az az életet, a folyamatos tanulást, az alkotó munkát szolgálja. Az Önök tevékenysége egyiket se szolgálja.

Kérem, gondolkozzanak el azon, hogyan jobbíthatnának a már egyébként is depressziós, vagy inkább anómiában szenvedő embertársaik életén!
Ha erre képtelenek, önöknek más pályát kell választaniuk. Adják át helyüket azoknak az embereknek, akik a problémákat meg tudják oldani.

Baráti üdvözlettel
Bódi Ildikó
Anya, és Salgótarján város polgára"

A nyílt levélen túl persze rengeteg salgótarjáni lakos fel van háborodva a járatritkítások miatt. Munkatársunk egy emberrel sem találkozott, aki helyeselné a menetrend drasztikus változását.


„Salgótarján halálos ítélete"


„Én Beszterce lakótelepen élek. Sajnos innen is két óránként jár a busz, ami lehetetlenné teszi sok idős, és kisgyermekes mindennapjait. Nem tudom, ki, vagy kik találták ezt ki. Vajon mennyi pénzt kaptak ezért az agyament ötletért? De nem is ez érdekel - mondja egy felháborodott salgótarjáni lakos. Majd hozzá teszi: „Akiknek még van ebben a városban munkahelyük, azok hogy fogják megtartani, ha nem tudnak időben eljutni oda? Mi van, ha a gyerekkel orvoshoz kell menni? Hiszen nincs mindenkinek autója. Ja, vagy úgy gondolták, aki beteg az ne mászkáljon orvoshoz? Az időseknek már úgysem kell vásárolni, menniük? A kisgyerekesek, meg járjanak gyalog, úgyis levegőre kell vinni a gyereket? „- teszi fel a megannyi kérdést felháborodottan egy salgótarjáni lakos.

„Ez a város így is már haldoklóban van. A volán és a város vezetése közösen ezzel a lépéssel alá is írták Salgótarján halálos ítéletét!" - mondja egy másik felbőszült utas.


Természetesen megkerestük az üggyel kapcsolatosan a Nógrád Volánt is ahol hírportálunknak Molnár Róbert, a Nógrád Volán Zrt. személyszállítási igazgatója elmondta, hogy a Salgótarján város helyi járati közlekedésének finanszírozhatósága kritikussá vált, mert 2010. évben 174 millió forint veszteség keletkezett, 2011. évben a várható veszteség 200 millió forint körül alakul. Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Nógrád Volán Zrt. között megkötött Közszolgáltatási Szerződésben foglaltak alapján a megrendelői szerepkört betöltő város a finanszírozhatóság biztosítása érdekében a kisebb mértékű tarifaemelést és a nagyobb arányú járatleállítás végrehajtása mellett döntött a veszteségek mérséklése érdekében. Jelen pillanatban a működő képességünket kell megtartanunk. Sajnos az eddigi adataink alapján Salgótarjánban évről évre folyamatosan csökken az utasok száma, így mostanra elkerülhetetlen volt a 30%-os járatcsökkentés, optimalizálás. Természetesen a járatcsökkentések kidolgozásakor, ahogyan ezt eddig is tettük teljes mértékben igazodtunk az utazási szokásokhoz, hogy a legoptimálisabb legyen a menetrendváltozás utasaink számára. Előfordulhat olyan, hogy nem biztosít eljutási lehetőséget a menetrend, de ebben az esetben megvizsgáljuk a helyzetet és szükség esetén a megrendelő önkormányzattal egyeztetve változtatunk rajta - mondta hírportálunknak Molnár Róbert a Nógrád Volán Zrt. személyszállítási igazgatója.

 

 

HÍR PORT24
Feltöltés ideje: 2012. február 6. 15:05

 

 

 

2012-02-06

Nógrád 24 hírportál
A Nógrád24.hu kiadója a MEDIA TODAY KFT. © Minden jog fenntartva. |
Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Etikai kódex | Hírarchívum | RSS | Oldaltérkép
Weboldal készítés: DreamSite